Zalaegerszegen indul a tesztmérnök-képzés
Gépjárműipari tesztmérnökképzés indítását is tervezik Zalaegerszegen, kapcsolódva a mintegy negyvenmilliárd forintos beruházással a városban épülő járműipari tesztpálya szakemberigényéhez – közölte a Pannon Egyetem mérnöki karának dékánja csütörtökön sajtótájékoztatón a zalai megyeszékhelyen.
Szalai István a helyi mechatronikai képzés hallgatóinak közreműködésével kifejlesztett E-Forma-1-es elektromos versenyautó bemutatása kapcsán beszélt arról, hogy az új szakként indítandó tesztmérnökképzést már idén tanfolyami formában is megvalósítják. Ez utóbbi a Flex International igényére építve, a cég zalaegerszegi telephelyén indul szeptemberben.
A jelenleg mintegy száz hallgatóval működő zalaegerszegi mechatronikai képzés számára rendkívül jelentős lesz a városban megvalósuló járműipari tesztpálya. Erre a lehetőségre azzal is készülnek, hogy szeptembertől két új laboratórium segíti az oktatást és ezzel együtt a kutatás-fejlesztési tevékenységet.
Vigh László (Fidesz) országgyűlési képviselő azt hangsúlyozta, hogy az innovatív elektromos versenyautó fejlesztésével Zalaegerszeg “elindult a jövőbe”.
A zalai campus hallgatóinak közreműködésével végzett fejlesztés hozzájárul a károsanyagmentes közlekedés megvalósításához – mondta.
A politikus arra hívta fel a figyelmet, a világ előtt álló egyik legnagyobb kihívás, hogy fogyóban vannak az energiaforrások. A zalaegerszegi elektromosautó-fejlesztés pedig kiválóan kapcsolódik a jövő iparágaihoz, illetve a városban megépülő tesztpályához.
Büki Barnabás, aki hallgatóként részt vett a versenyautó fejlesztésében, az MTI érdeklődésére elmondta: jelenleg 120 voltos elektromotor hajtja a szinte hangtalan autót, de 400 voltos vezérlésre szeretnék átalakítani. A 93 kW teljesítményű, 400 Nm-es nyomatékkal rendelkező kocsi 80 kilométeres óránkénti sebességre képes, és az akkumulátorai 40-45 perces menetidőt tesznek most lehetővé.
MTI / Blog21
Nyutókép: A Michigani Egyetem tesztpályája. Itt tesztelik a vezető nélküli autókat.
Szólj hozzá!