Hivatalosan is bejelentették: október végétől gyorsforgalmi úton elérhető lesz Szombathelyről a főváros

Ugyanis ekkor adják át az M86-os Hegyfalu és Csorna közötti szakaszát. Jó hír, hogy így a főváros Vas megyéből is két óra alatt elérhető lesz, rossz hír, hogy most már minden bizonnyal fizetni kell érte.

Október végén nyílik meg a forgalom előtt az M86-os gyorsforgalmi út utolsó, Hegyfalu és Csorna közötti szakasza – közölték csütörtökön azon a bejáráson, amelyen a kivitelezésről tájékoztattak.

Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója kiemelte: a beruházásnak köszönhetően Szombathely és Győr között 45 percre csökken a menetidő, a főváros pedig, az M1-es autópályát használva, két óra alatt elérhetővé válik a vasi megyeszékhelyről.

Ilyen most a Hegyfalu-Csorna szakasz (Fotó: Blog21.hu)
Ilyen most a Hegyfalu-Csorna szakasz (Fotó: Blog21.hu)

Tájékoztatása szerint az M86 befejező 40,9 kilométer szakaszának építése két ütemben valósul meg Szeleste és Csorna között, a Hegyfaluig tartó első ütem 2015 szeptemberében készült el.

Hozzáfűzte: a Hegyfalutól Csornáig vezető 33,4 kilométeres szakasz új nyomvonalon épül, az M86-os főút és a 84-es főút csomópontjától indul és az M85-M86-os Csorna elkerülő szakaszának déli csomópontjához csatlakozik.

És nemsokára már ezen autózhatunk
És nemsokára már ezen autózhatunk (Fotó: NIF)

Loppert Dániel szólt arról is, hogy az építők júliusban végeztek az aszfaltozási munkálataival, elkészült a kopóréteg, és befejeződött a véderdők telepítése is. A kivitelezés utolsó két hónapjában már az útépítéssel, és műtárgyakkal kapcsolatos befejező munkálatok, például a vadvédő kerítések és a táblák kihelyezése zajlanak.

Hende Csaba (Fidesz) Szombathely országgyűlési képviselője a bejáráson úgy fogalmazott: az M86-os gyorsforgalmi út határidőre elkészül, mégis hatalmas időbeli csúszásban van, hiszen megépítését az akkori szocialista-szabaddemokrata kormányzat már 2006-ban megígérte. Ennek ellenére a kormányváltásig mindössze, 3,5 kilométernyit építettek meg belőle.

Kifejtette, 2010-ben nem állt rendelkezésre az útépítésre egyetlen fillér sem, sőt a szükséges engedélyek is hiányoztak és a terület kisajátítása sem történt meg.

M86 történelem

Ágh Péter (Fidesz) országgyűlési képviselő, Vas megye fejlesztési biztosa úgy fogalmazott: az új út átadásával a régi mentén fekvő települések, köztük a mostani szakasznak köszönhetően Vasegerszeg, Vámoscsalád és Répcelak is mentesülnek az átmenő forgalom alól.

Puskás Tivadar (Fidesz-KDNP) Szombathely polgármestere elmondta: Szombathely számára fontos, hogy minél jobban bekapcsolódjon a közlekedés “vérkeringésébe”, mert ez a feltétele a további fejlődésnek. Hozzátette: az is fontos, hogy a város elkerülő útja is teljessé váljon, illetve a 86-os fejlesztése déli irányban is tovább folytatódjon. Ezek a fejlesztések szavai szerint továbbra is napirenden vannak.

Mindez minden bizonnyal azt is jelenti, hogy hamarosan fizetőssé válik az eddig ingyenes M86-os  út.

Korábban néhány hétig már az volt, de akkor lakossági nyomásra visszavonták, mondván, csak akkor kell majd rá matrica, ha összeköttetésbe kerül az országos rendszerrel.

Nos, októberben ez megtörténik.

Korábban:

Hát tényleg befejezés előtt van a Szombathely-Győr négysávos

Címlapkép: Utolsó simításokat végzik az M86-os úton (Fotó: NIF)

 

Szólj hozzá!

Please Login to comment
  Subscribe  
Visszajelzés