Kezdődik a Szombathely-Zalaszentiván vasút villamosítása
Megkezdődött a Szombathely-Zalaszentiván közötti 48 kilométer hosszú vasúti szakasz korszerűsítése csütörtökön, a 13,3 milliárd forintos beruházás az Európai Unió 100 százalékos támogatásával valósul meg.
A felújítás során a szakasz villamosítása mellett több helyen kicserélik a vágányokat és átépítik a peronokat is, a kivitelezési munkálatok várhatóan az év végéig tartanak.
Tasó László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős államtitkára a szombathelyi vasútállomáson tartott projektindító ünnepségen elmondta: a GYSEV az elmúlt években jelentős beruházásokat hajtott végre. Bécstől Sopronon, Szombathelyen és Szentgotthárdon át egészen Grazig megújult a közlekedési folyosó, amely a vasúti áruszállítás és a személyszállítás feltételeit jelentősen javította, a közlekedést pedig biztonságosabbá tette.
Ezeknek a fejlesztéseknek a sorába tartozik a Csorna és Porpác közötti vasúti szakasz villamosítása és a most elinduló Szombathely-Zalaszentiván közötti szakasz korszerűsítése is – tette hozzá.
Tasó László kitért a régió egy másik folyamatban lévő fejlesztésére is. Az M86-os számú autóút Hegyfalu és Csorna közötti szakaszának építésénél csütörtökön tett látogatása alapján jelezte: az év végéig befejeződhet az M86-os építése, ezzel pedig Szombathely is bekapcsolódik az ország gyorsforgalmi úthálózatába.
Hende Csaba (Fidesz), Szombathely országgyűlési képviselője köszöntőjében azt hangsúlyozta: 2010 óta a térségben 300 milliárd forint értékű fejlesztés valósult, illetve valósul meg. A legnagyobb eredménynek mégis azt nevezte, hogy Szombathelyen az országban a legnagyobb, 70 százalék fölötti a foglalkoztatottság, a munkanélküliség helyett egyre inkább a munkaerőhiánnyal kell számolni.
Kövesdi Szilárd, a GYSEV vezérigazgatója elmondta: az újabb fejlesztésnek köszönhetően a 2016-2017-es új menetrendi időszak kezdetére terveik szerint Szombathely és Zalaszentiván között is megindulhat majd a villamos vontatás, szavai szerint az utazóközönség itt találkozhat majd a GYSEV közkedvelt és kényelmes FLIRT motorvonataival.
Hozzáfűzte: bízik abban, hogy a vonalszakasz felújítása után a fejlesztés folytatódik, szavai szerint nagyon fontos lenne Zalaszentivánnál egy úgynevezett delta vágány kiépítése, amely könnyítené Szlovénia irányába a közlekedést. Hozzátette: villamosítani kellene a Zalaszentiván és Nagykanizsa közötti vasúti szakaszt, ez azonban már nem a GYSEV területe.
Homlok Zsolt, a Swietelsky Vasúttechnika Kft. ügyvezető igazgatója, a kivitelezést elnyert Hegyhát konzorcium vezetője elmondta: a határidőket betartva igyekeznek majd dolgozni, a lehető legkisebb gondot okozva a közlekedőknek.
A Szombathely-Zalaszentiván vasútvonal kivitelezési munkálatai miatt május 17-e és augusztus 15-e között a szakaszon három hónapon át szünetel majd a vonatközlekedés, a tehervonatokat kerülő útvonalon közlekedtetik, a személyvonatokat pedig autóbuszok segítségével pótolja majd a vasúttársaság.
MTI / Blog21
Szólj hozzá!