15 új üzlettel bővült a parndorfi outlet: ezek az új márkák
Újabb üzletekkel, kávézókkal és éttermekkel bővült a burgenlandi Pándorfalunál (Parndorf) lévő Designer Outlet. Itt az új üzletek listája.
Az április 11-én felavatott új, 5500 négyzetméteres új részleggel a népszerű ausztriai bevásárlóközpont összterülete több mint 36 ezer négyzetméteresre nőtt – írja az MTI.
Jelenleg 1500-an dolgoznak az outletben, azonban a tervek alapján az alkalmazottak számát húsz százalékkal növelik majd. A csoport illetékesének tájékoztatása szerint nemcsak Ausztriából, hanem Magyarországról és Szlovákiából is várják a képzett és motivált munkavállalókat.
Az elmúlt 19 évben 53 millió látogató fordult meg a burgenlandi üzletközpontban, ahol eddig több mint 160 bolt, tíz kávézó és étterem működött.
A parndorfi outlet tulajdonosa és üzemeltetője az 1993-ban alapított McArthurGlen Csoport. Jelenleg kilenc országban 24 bevásárlóközpontot üzemeltet, és mintegy 600 ezer négyzetméternyi üzletet tudhat magáénak.
A most megnyílt üzletek listája:
- Under Armour (sportruházat)
- Peak Performance (szabadidő és sportruhák)
- Polo Ralph Lauren (ruházat)
- Birkenstock (cipő)
- Scotch & Soda (ruházat)
- Rich & Royal (ruházat)
- Patrizia Pepe (ruházat)
- Christ (ékszer)
- Clarks (cipő)
- Mey (fehérnemű)
- Rolling Luggage (táska, bőrönd)
- Vingino (gyermekdivat)
- Wiesnkönig (ruházat)
Néhány évvel korábban én is meglátogattam a bevásárló-központot:
Akkor ezt írtam róla:
A bejáratnál hatalmas kocsisorok állnak, mind a faluban levő, mind a falu melletti parkolók tele vannak. Az autókból később a főút túloldalán levő mezőszélre is jut jócskán. Ausztriában nem teljesen megszokott látvány.
Mindez Szombathelytől viszonylag messze van, de megálmodói jól kigondolták a lokációt: Bécsből, Pozsonyból, Győrből, Sopronból is csak egy ugrás és Budapest sem annyira vészes időben, hiszen a település a Bécs-Budapest autópálya mellett található.
Mindennek megfelelően itt hömpölyög nyugat és kelet, az előbbiek közül a vékonyabb pénztárcájúak és a kalandvágyók, az utóbbiak közül a jobban elengedettek.
De összefutunk számos japánnal, amerikaival és hasonlóan távoli helyekről érkezett akcióvadászokkal is, akiket valószínűleg Bécsből csábított ide a márkavadászat nagy lehetősége, na és az, hogy az osztrák fővárosból 7 euróért különjárat ingázik ide.
Mindenesetre nemcsak a parkolók, de az üzletek is jócskán tele vannak, némelyik kevésbé (Vossen, Billerbeck, Niedermeyer), némelyik nagyon (Adidas, Ralf Lauren, Lindt). A tömeg ellenére a hangulat nyugisabb, mint a magyar plázákban, egyrészt mert ez Ausztria, másrészt aki ide jár, az valószínűleg nem stresszeli magát az otthoni villanyszámlán.
A hivatalosan Designer Outlet Parndorf nevezetű hely mindenesetre legalább kétszer akkorára nőtt, mint amikor utoljára láttuk, egyik végében épült egy Galerien nevű plázaszerű valami is, és a daruk még most is javában dolgoznak a területen.
De a hely fura jellege megmaradt.
A 37 ezer négyzetméter alapterületű, több utcából álló bevásárló-paradicsom első látásra egy takaros kis osztrák falunak tűnik Csak közelről látjuk, hogy mindez csak álca, a színes falak, homlokzatok, sőt még a templomszerű építmények is boltokat rejtenek, a boltívek, oszlopok között kanyargó utcákat pedig üvegablakokkal zárt hellyé lehet alakítani, ha éppen hideg van.
Jelenleg összesen 150 üzlet van itt, körülbelül 600 márkát árulnak. Merthogy itt a márka az egyik kulcsszó.
A vásárló hiába is keresne „egyszerű” boltokat, itt bizony szigorúan csak márkaboltokat talál, azok közöl is a nagyon jól vagy csak szimplán jól csengő nevűket. Sokak közülük egyelőre nem is találhatók Magyarországon: megvárják, amíg lesz rá pénzünk. (Kíváncsiak lennénk rá, ők mikorra teszik ezt az időpontot.)
Mindezen a kissé sznob alaphelyzeten tompít némileg a második kulcsszó, az árengedmény. Az outlet lényege ugyanis az, hogy a presztízsmárkák a kimenő modellektől jelentős árengedmény keretében vállnak meg. Kompromisszumként el kell viselni, hogy nem mindenből van minden szín, fazon és méret, és az üzletek belseje is fakóbban csillog, mint mondjuk a Kartner Strasse.
Ezek az üzletek jól ötvözik a minden vásárlóban benne rejlő vadászösztön és a – nálunk egyelőre csak egy rétegre jellemző – márkarajongás kínálta üzletei lehetőségeket.
A termékekre jellemzően 30-50-70 százalék árengedmény van, ám – mivel jellemzően drága márkákról van szó – így sem olcsók.
Ez konkrétan azt jelenti, ha egy Gabor cipő eredeti ára 50 ezer forint, itt viszont kis szerencsével már 25 ezerért megkapjuk. Van, akit ez lelkesít, van, akit kevésbé. (Néhány további ár: S’ Oliver kötött női ruha 22 euró, Lindt csokoládédesszert 10 euró, Mexx-blézer 60 euró, Mexx-kabát 150 euró.)
Trendnek látszik az is, hogy a parndorfi üzletek egyre kevésbé puritánok és egyre jobban hasonlítanak az „igazi” márkaboltokhoz, olykor a forgalmazott termékekben és az árszintekben is mintha átfedés lenne.
Véleményünk mindenesetre ugyanaz, mint korábban: A parndorfi outlet nem turkáló, és még csak nem is olcsó hely. Azoknak ajánlott, akik – ha tompított mértékben is, de – hajlandók pénzt áldozni a minőségért és a presztízsért.
Szólj hozzá!