HírekNyugati régió

A bécsi autósok sem angyalok


Csaknem 2300 alkalommal állták el tavaly szabálytalanul parkoló autók a villamos- és buszjáratok útját az osztrák fővárosban.

Néhány nappal ezelőtt ez egész magyar sajtót bejárta az a videó, amely az osztrák és a magyar hókotrás közötti különbséget szemléltette.

A személyes tapasztalatok valóban azt mutatják, hogy a határ túloldalán jóval szervezettebben mennek a dolgok, de aki azt gondolja, hogy ott minden hibátlan, az nagyot téved.

A közlekedésnél maradva: a bécsi villamosok és autóbuszok vezetőinek és utasainak sincs mindig könnyű dolga: tavaly csaknem 2300 alkalommal tartották fel őket a szabálytalanul parkoló autók – közölte az Eurocomm bécsi irodája.

Ez átlagosan több mint napi hat szabálytalankodót és esetenként akár 40 perc kényszervárakozást jelentett. 2010-hez képest javult ugyan a helyzet, mert akkor még 3.600 alkalommal állták el szabálytalanul leparkolt gépjárművek a villamosok, buszok útját, de a 2015-ös 2.200 esethez képest például enyhe visszaesés tapasztalható.

A város és a Bécsi Közlekedési Vállalat, a Wiener Linien éppen ezért folyamatosan igyekszik felhívni a sofőrök figyelmét arra, hogy úgy, és olyan helyen tegyék le az autójukat, ahol nem akadályozzák a buszokat, villamosokat. Utóbbiak esetében ez például azt jelenti, hogy nem szabad rálógni azokra a betonlapokra, amelyekben a villamossínek futnak. A Döblinger Hauptstraße egy szakaszán, a 37-es villamos vonala mentén pedig – kísérleti jelleggel – elektronikus kijelzők figyelmeztetnek, ha az autós nem tartotta meg a kellő távolságot a sínekhez. Währingben, a 9-es és 42-es villamos vonalán ugyanakkor csak a teljes megállási és parkolási tilalom bevezetése segített.

Mélyen a pénztárcájába kell nyúlnia annak, aki nem figyel oda parkoláskor, és a leállított gépjárműve akadályozza a forgalmat. A minimum 36 eurós büntetés mellett ugyanis neki kell kifizetnie az autó elvontatását, a tűzoltókat, de még a személyzet túlóráit is. Így könnyen többszáz euróra is rúghatnak a költségek.

Fotó: Wiener Linien


Szólj hozzá!

Please Login to comment
  Subscribe  
Visszajelzés