Szombathelyt végre bekötötték a magyar közlekedés vérkeringésébe


Egy nagyon hosszú vajúdásnak lett vége. Ma délután átadták az M86-os Hegyfalu és Csorna közötti szakaszát. Szombathelytől a fővárosig az út két órásra zsugorodott.

„Könnyen lehet, Szombathely jövője szempontjából az utóbbi évtized legfontosabb bejelentése hangzott el péntek délelőtt. Ipkovich György és Hankó Faragó Miklós arról adott tájékoztatást, hogy döntés született: a tervek szerint 2010-re elkészül a Szombathelyt Győrrel összekötő új négysávos út. Már térképeket is tudunk mutatni a nyomvonalakról.”

A fenti mondatokat majdnem pontosan 10 évvel ezelőtt, 2006. november 21-én írtam le.

Emlékezetes sajtótájékoztató volt.

Egyrészt azért, mert innen datálódik az M86-os gyorsforgalmi út története, másrészt mert innen datálódik a politikusok úttal kapcsolatos vesszőfutása is.

2010-ig a szocialista-szabaddemokrata koalíció ugyanis nemhogy befejezni nem tudta az utat, de mindössze egy kurta szakaszt sikerült tető alá hozni.

2009. június 10. Ipkovich György szombathelyi polgármester az új 86-os út első szakaszámak átadásán.

Nyilván nemcsak ezen múlott, de egészen biztos, hogy helyben ez a kudarc is alaposan hozzájárult a baloldali koalíció bukásához.

Jó darabig úgy tűnt, hogy a Fidesz sem tud sokkal nagyobb tempót diktálni, de aztán hírtelen felgyorsultak az események (lásd térkép), és a mai napon tényleg átadták az út hiányzó 43 kilométeres szakaszát.

Ezáltal a Szombathely-Budapest út mindössze két órásra csökkent, és az sem elhanyagolható, hogy nem kell halálfélelemben a kamionokat kerülgetnünk a nyomvályúkban.

Forrás: NIF
Forrás: NIF

Azt hiszem, én már elmondtam mindent, amit a 86-osról gondolok, utoljára nyár végén írtam az elkészülés előtt levő útról, és mindarról, ami erről eszembe jutott.

Most az MTI azt írja, hogy az M86-os gyorsforgalmi út még hiányzó, Hegyfalu és Csorna közötti szakaszát Áder János köztársasági elnök adta át ma délután.

A 33,4 kilométer hosszúságú szakasz átadásával sikerült Szombathelyet is bekötni a hazai gyorsforgalmi úthálózatba, a fejlesztésnek köszönhetően 91,7 kilométeren 2×2 sávon épült ki gyorsforgalmi út Győr és Szombathely között, a teljes beruházás összköltsége meghaladta a 158 milliárd forintot.

Fotó: NIF
Fotó: NIF

Valóra vált a szombathelyiek egyik álma, mert az M86-os gyorsforgalmi út Hegyfalu és Csorna közötti szakaszának megépítésével már autóúton is megközelíthető a vasi megyeszékhely – hangsúlyozta a köztársasági elnök az út ünnepélyes átadásán, Beled közelében.

A vidéken élők visszanyerték jogukat a nyugodt, zaj- és pormentes élethez – mondta az államfő, egyben emlékeztetett arra is, hogy a 85-ös és a 86-os út a legveszélyesebbek közé tartozott Magyarországon.

Az út része lesz a 65-ös európai közlekedési folyosónak, amely a Balti-tengert köti össze Rijekával, ehhez kapcsolva Mosonmagyaróvárt, Csornát, Zalaegerszeget és Nagykanizsát is – mondta a köztársasági elnök.

Az átadón természetesen még számos más politikus is megjelent és beszédet mondott.


mm

Józing Antal

1964-ben születtem Komlón, Pécsen voltam középiskolás, de főiskolás korom óta Szombathelyen élek. Megannyi munkahelyen megannyi mindent csináltam, leginkább tanítottam és újságot írtam. Három évtizede dolgozom a médiában. Írtam papírba és elekronikusba, írtam nagyon kicsibe és nagyon nagyba, voltam szerény külsős és voltam komoly főszerkesztő. Mindig szerettem a magam útját járni. A Blog21.hu független médiafelületet 2015-ben indítottam, remélhetően nemcsak a magam örömére.

Szólj hozzá!

Please Login to comment
  Subscribe  
Visszajelzés