Megtorpant a győri Audi, már csak két műszakban dolgoznak

Az Audi Hungaria Motor Kft. árbevétele 3,697 milliárd euró volt az év első hat hónapjában, 450 millió euróval kevesebb, mint 2015 első fél évében.

Az árbevétel csökkenése mellett a gyár kapacitása is mérséklődött – tájékoztatta a győri székhelyű vállalat pénteken az MTI-t. Jövőre tovább csökken a kapacitás, miután átmenetileg a hárommműszakos helyett kétműszakos munkarendet vezetnek be.

A Kisalföld pénteki cikkében Lőre Péter, a győri vállalat kommunikációért és kormánykapcsolatokért felelős vezetője elmondta, hogy a műszakmodellváltás a járműgyár négyezer dolgozója közül 750 embert érint, őket az Audi-konszern más, külföldi telephelyein kívánják alkalmazni az év végétől addig,  amíg a győri gyár új terméke, az új Audi Q3-as sorozatgyártása megkezdődik és ezzel az üzem visszaáll újra a három műszakra.

A társaság pénteki közleménye szerint a cégnél 1 031 887 motort gyártottak az év első felében, 35 638-cal kevesebbet, mint az előző év azonos időszakában, gyártósorukról 63 798 autó gördült le, ami 21 090-nel marad el 2015 első hat hónapjához képest.

A vállalat 133 millió eurót fektetett be Győrben, 102 millió euróval kevesebbet, mint tavaly. A befektetések nagy részét az új motorvariánsok bevezetésére fordította a vállalat. Az összberuházás értéke a vállalat 1993-as alapítása óta elérte a 8,140 milliárd eurót.

Az év első felében 11 ezer 370 ember dolgozott a vállalatnál,  28-cal több, mint 2015 azonos időszakában. Az Audi a beszállítóival együtt mintegy 30 ezer munkahelyet biztosít elsősorban a győri régióban.

Közleményük idézi Peter Kössler ügyvezető igazgatót, aki szerint a vállalat erőssége, hogy rugalmasan tud reagálni a piac változásaira. Emlékeztetett, hogy a megyeszékhelyen elkezdődött az új karosszériaüzem építése, amely az első lépés az Audi Q3 gyártása felé, emellett bővítik a szerszámgyárát is.

A győri motorokat világszerte több mint harminc gyártótelephelyen építik be az Audi, Seat, Skoda, Volkswagen, Porsche, Bentley és Lamborghini különböző modelljeibe. A motorgyártásban az új fejlesztésű V8 TDI motor gyártása kezdődött meg az idei év első félévben, amely az új Audi SQ7 TDI-ben debütált. A mérnökök a 2,5 literes, öthengeres Otto-motort is továbbfejlesztették 17 százalékkal növelve teljesítményét. Ez az erőforrás hetedszer nyerte el az Év Nemzetközi Motorja-díjat.

Az Audi Q3 gyártásához, amely a jövőben szintén Győrben készül majd, egy új karosszériaüzemet épít a vállalat, a szerszámgyár pedig 15 ezer négyzetméterrel bővül.

Az Audi Hungaria Motor Kft. az Audi Konszern tagja, az Audi és Volkswagen Konszern központi motorszállítója. 2015-ben a vállalatnál 2 millió 22 ezer 520 motor és 160 ezer 206 jármű készült.

MTI / Blog21

Címlapkép: Audi.hu

Szólj hozzá!

Please Login to comment
  Subscribe  
Visszajelzés