Repülőgépgyár épül Pécsen: mit lehet tudni róla?

A beruházás mögött egy magyar cég van, amit sok pénzzel támogat  a magyar kormány. Kisrepülőgépet gyártanak majd, többek között a kínai piacban bíznak.

Repülőgépgyárat épít Pécsen a magyar tulajdonú Magnus Aircraft Zrt., az 5,16 milliárd forintos beruházáshoz 2 milliárd forint vissza nem térítendő támogatást ad a magyar kormány – jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter csütörtökön Budapesten, sajtótájékoztatón.

Az MTI híre szerint egy rendkívüli magyar újítás sorozatgyártásának lehetőségét teremtik meg, a vállalat a beruházással legkevesebb 105 új munkahelyet hoz létre.

A repülőgépeket gyártó Magnus Aircraft a világon először fejlesztett ki kompozit anyagokból készült kétüléses repülőgépet, amely műrepülésre alkalmas, valamint kifejlesztett egy olyan gépet is, amely nem kerozinnal, hanem benzinnel működik, és szintén kompozit anyagból készült; így jóval könnyebb, alacsonyabb a környezetterhelése és fenntartási költsége, mint más gépeknek.

A miniszter a legfontosabb feladatok egyikének nevezte, hogy az innovatív magyar megoldásokat itthon tartsák, sorozatgyártásuk is Magyarországon történjen.

Szijjártó Péter szerint a Magnus Aircraft termékeinek komoly piaca lesz Kínában a következő időszakban, a kínai légügyi jogi változtatások miatt egyre nagyobb az igény a könnyű testű repülőgépekre és az azzal járó pilótaképzésre.

Boros László, a vállalat vezérigazgatója elmondta: a Pécs-Pogány repülőtér mellett szeptemberben megkezdik a beruházás megvalósítását, több mint 7500 négyzetméter alapterületű új gyártóbázist hoznak létre.

A Magnus Aircraft Amerikában saját céget alapított, Kínában pedig vegyesvállalatot hozott létre.

A vezérigazgató hangsúlyozta azt is: megtartják a cég innovatív tevékenységeit, várakozásaik szerint a Siemens innovációjának eredményeképpen hamarosan megjelenhet a piacon a repülőgép elektromos változata is.

Már az alapkövet is letették

Áprils 28-án le is rakták a repülőgépgyár alapkövét  Pécs-pogányi repülőtéren.

Az eseményen elhangzott: első ütemben egy 2000 négyzetméter alapterületű összeszerelő-üzemet, illetve irodaépületet alakítanak ki. A következő ütemben egy 6000 négyzetméteres kompozitüzem is épül.

Az első ütem kivitelezése szeptemberben indul, és a tervek szerint 2018. április végére elkészül. A repülőgéptörzsek gyártására és felületkezelésére szolgáló kompozitüzem a jövő év végére épülhet fel.

Úgy számolnak, a gyár évente pedig minimum 200 repülőgépet fog gyártani.

Az MTI-híren túl

A cég angol nyelvű honlapja nem fedi fel ugyan a magyar tulajdonosokat, viszont bemutatja a menedzsmentet, amelynek minden tagjának szintén magyar neve van. A hírek menüpontpól kiderül, hogy Pécsen a Fusion 212 repülőgép sorozatgyártására kerül majd sor. A gépről számos fotó és adat is található az oldalon, némi magyar nyelvű háttérinformáció az Indóház szakportálon is olvasható. A cég a világ több országában is rendelkezik értékesítési munkatárssal. Hogy mennyi esélye van egy magyar cégnek betörni a világpiacra, azt nehéz megmondani, a Facebook-posztok alapján mindenesetre bizakodóak a Magnusnál. Érdekes, hogy a Magnus repülőgépgyárát tavaly augusztusban Kecskeméten jelentették be. Hogy miért változott a helyszín, miért nem valósult meg a kecskeméti beruházás, arról nem találtunk információt.

Szólj hozzá!

Legyél te az első hozzászóló!

Visszajelzés
wpDiscuz